fredag 31 maj 2013

Fredagsbukett 5

Sitter på terrassen och lyssnar till blåmesfamiljen som bor i en av våra fågelholkar.
Så fort någon närmar sig boet så svirrlar ungarna och vill ha mat.
Mamma- och pappablåmes flyger som skottspolar från tidig morgon till sena kvällen.
 
Det är fredag och vinden har lagt sig.
Värmen omsluter mig som ett varmt moln, alldeles mjukt och nära.
 
 
 
Ute på gatan cyklar grannarnas barn som toktjejer, lyckliga och ilskna om vartannat.
På himlen mot havet tornar vattenfyllda moln upp sig, bullar och städ huller om buller.
 
 
 
Sista fredagen i maj och jag tror att ordet NJUTNING är stämplat i min panna.
Lycklig över att ha haft älskade pappa på spontanmiddag,
lycklig över att dottern är så ansvarlig och vuxen att hon lånar bilen och kör tio mil till Liseberg för att gå på konsert,
lycklig över lyckan så att säga.
 
 
 
Fredagsbuketten har jag bundit av;
allium "Purple sensation", variegerat blågull, tovsippa, citronmeliss och vitgröna funkiablad.
 
 
 
Jag älskar denna årstid!
Imorgon börjar Bella och jag helgen med en joggingrunda vid halvåttasnåret, det är så vanvettigt underbart!
(Trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag nånsin skulle kunna känna så inför ett träningspass på morgonen. För bara några år sedan höll jag på att svimma när jag träningscyklade en morgon)
 


Inga kommentarer: