onsdag 13 mars 2013

Snö!!!

Det var som att vakna med bomull i öronen
(eller hela huvudet faktisk)
i morse.
Hur mycket snö som helst och jag kan lova att denna gången sjöng jag inte
"En morgon när jag vakna´ var hela världen vit".
 
 
 
Näe mer åååh, grr.
Kände mig som en björn som vaknat ur idet och går ut en lov och sen konstaterar att
det här går inte för sig
och bullar in sig i idet en stund till.
 
De där 40 kalla nätterna var jag tvungen att kolla upp, fasen det verkar som om det kan finnas en sanning i det hela.
 
Så här står det på en internetsida:
9 mars var det 40 martyrernas dag i den gamla almanackan. Frös det den dagen skulle det frysa 40 dagar innan midsommar.
De 40 martyrerna var soldater som år 320 dött martyrdöden (!?).
De fick stå nakna på en frusen damm, i Turkiet nånstans, för att tvingas avsäga sig sin kristna tro.
Japp, så var det med det.
Är ganska skeptisk ändå för när ska man mäta temperaturen,
på dagen-natten, morgonen-kvällen, soluppgång-solnedgång?
 
Hur som helst, det blir som det blir och så får vi förhålla oss till det helst med en positiv känsla för då går det lite lättare trots allt.
 
 
 
Jag planterar om tomater och glädjer mig åt att flikanemonen grott.
Livet är härligt i alla fall
så det så.

2 kommentarer:

Marina sa...

Inte så mycket snö här men lite kommer nu ikväll.
De där 40 frostnätterna - nej tack!

Kram

Petra sa...

Jag sjöng inte heller kan jag lova! Det är nog bara min pappa som blev glad över snön.
Nu vill vi ju ha vår för bövelen. Åkte till Sia glass idag bara för att se om man kan locka fram lite vår!
Ha det fint! Kram från kusin P