torsdag 21 mars 2013

Galet drag

Njae, nu blev det lite tokigt i hjärnan.
Tusan, ibland ska det som en gång varit få vara dåtid.
 
 
 
Satt och kollade hur det var förra året vid denna tiden.
Jaha, då hade jag redan växthuset fullt av övervintrade pelargoner som jag förvisso passade med "täcke" men ändå!
 
 
 
Nu känns det extremt avlägset, till och med så långt borta att det inte ens finns (nästan).
Hopp och platt fall går hand i hand, som sagt var.
 
Varför inte pigga upp sig med en påskigelkott?!


2 kommentarer:

Marina sa...

Våren känns väldigt långt borta och jag är rädd att påsken inte kommer kännas som den brukar för de tär så kallt och trist väder. Det verkar inte bättra sig jättemycket innan nästa helg.

Kram

Petra sa...

Vilken söt Pigge kott. Ja förra året var det mycket mer vår än nu. Lillasyster Lotta sa att hon plockat påskliljor ute den 29 mars förra året. Så blir det inte i år kan jag lova. Kanske 29 april?
Jag vill ha vår NU!