måndag 25 februari 2013

Vår i luften

Jag suger i mig alla tecken på vår.
Solsken och faktiskt lite värme.
 
Mmm, det bådar gott.
Ljust när jag cyklade hem så jag klev in på dörrmattan och bad Magnus hämta kameran.
 
Snödropparna brukar vara sena, så även i år
(eller så är det så att andras är okristligt tidiga... ja så är det ju!)
men Snöklockorna visar sig minsann!
Vilken tur att grannen som var ute och klippte sitt äppelträd är van vid att jag ålar omkring med kameran i högsta hugg. Här låg jag nästan på magen in under Rhododendronbusken.
 
 
 
På min spaning upptäckte jag nått som jag inte har en aning om vad det är,
spännande.
 
 
 
Den underbara Blekklövern verkar trivas med tillvaron och har redan börjat titta fram.
 
 
 
Det som tidigare var julbelysning är nu temporärt uppgraderat till trädgårdsbelysning.
Det känns så där men det får hänga till helgen i alla fall.
 
 
 
Inne hänger min patentlösning på att-ha-det-trångt-vid-ljusaste-fönstret.
Caspian har fått stränga order om att titta med ögonen på avstånd.
Upphängningen är allt annat än säker.
 
 
 
By the way...
så har jag träffat på nya streptokocker och en ny omgång halsfluss härjar runt. Läkaren rev sig i håret och skakade på huvudet.
Ny penicillinkur på tio dagar. Den här medicinen gör rent hus bokstavligen så redan efter två tabletter börjar jag känna mig en aningens knäsvag.
Don´t like...


2 kommentarer:

Marina sa...

Härligt med vårtecken!

Mindre härligt med bakterier.

Kram

Anna sa...

Attans med skit streptisar, men hoppas att dessa piller botar snabbt. Jag har också sett lite gröna uppstickare i jorden och man blir så glad:-)

Kram
Anna