tisdag 12 februari 2013

Ord och bild

 
 
Böcker!
Lycka!
Här har jag möjlighet att läsa om och om igen. Titta hur många gånger som helst på bilder.
Inspireras tusen gånger och en till om jag vill.
 
 
 
"Det grönskande växthuset" av Inger Palmstierna är en ganska basal bok. Har man precis börjat med växthusperioden i sitt underbara trädgårdsliv tycker jag att detta är en bra startbok.
 
 
 
"Växthuset" av Maria Åberg Secher är också en nybörjarbok med grundläggande tips och råd. Den först växthusboken jag köpte.
 
 
 
"Drömmen om ett orangeri" av Paula Ahlsén Söder och Stefan Söder handlar om parets tankar idéer och genomförande av att bygga ett orangeri. En fin bok som ger mycket och även om det handlar om ett orangeri kan man omvandla det till växthustankar.
 
 
 
"Vis mig dit drivhus" av Claus Dalby. Vilken underbar och vacker tegelstensbok. Besök i många olika växthus och massor av idéer, stora som små. En söt idé jag nappande på är att lägga lilla melonfrukten på en vackert patinerad lerkruka för att undvika väta från jorden. Snyggt och praktiskt, så jag vill ha det. Att sen boken är på danska gör att den blir ännu mer "dejlig".


1 kommentar:

Mina Gröna Tankar sa...

Jag förstod att du inte kunde hålla dej från att köpa den där drivehusbogen..... Trots att den är stor och otymplig, ingen "gåochläggasigmedbok".....