söndag 13 januari 2013

Början och slutet

En fantastisk kvinna börjar sitt åttiotal idag.
Födelsedags"barnet" var kidnappad av sin äldsta dotter och helt ovetande om att vi, släkt och vänner, väntade på henne.
Vi var ett hyfsat stort sällskap som mumsade i oss av godsakerna på Strandbadens brunch.
Grattis Kerstin!



Väl hemma igen så tog jag tag i mig och sa:
Nu får det vara slut med dystra förkylningsminer, nu får veckans sista dag bli början på må-bra-året!
Längtade så mycket ut, precis som blommorna i fönstret och precis som Bellatass.



På med underställ, träningsbyxor, tröja, vindjacka, halsduk, mössa, vantar och walkingpjucks.
Kopplade vovven och ut i vintersolen gick vi.



Vilken underbar känsla att orka röra sig med steg istället för masande och hasande.
I drygt 1½ timme spankulerade vi runt och sen blev det lite spa-verksamhet för min del för att fira mig själv och friskheten i kroppen.



Lycka!
(Nu hoppas jag bara att det går att sova i natt)



Imorgon är det jobb och få träffa kollegor, det ska bli superhärligt!

Inga kommentarer: