söndag 16 december 2012

Hurra för idag

Hur brukar ni göra, summerar ni dagen som gått innan ni somnar på kvällen?
Det brukar inte jag.
 Men om jag skulle göra det ikväll finns det några personliga plus
eller milstolpar eller ja, vad man nu ska kalla det.
 
 
 
Imorse tog Magnus och jag itu med ett problem som vi dragit oss för.
Ett sånt där ni vet... åh vad trist, jobbigt och förmodligen kostsamt.
För ca två veckor sedan hörde jag ett skrapande ljus, som plogbilen på avstånd typ.
och lokaliserade det till värmeväxlaren.
Varje gång jag skulle visa (heter det så om ljud) det för Magnus så var det naturligtvis tyst.
(Här förstår nog alla kvinnor mig när mannen ser så jobbigt oförstående ut, precis som att man hittar på allt bara för att sätta honom i jobb).
Apparaten står i loftgången/kattvinden och det är sååå trångt och svårt att trassla sig dit.
Magnus knäppande knän och mina klaustrofobiska besvär till trots började vi mecka och plocka isär anordningen och japp motorn var paj.
När vi ålade och teamworkade oss fram där inne med bara svagt ficklampsljus slog det mig att vi skulle göra oss i "Fångarna på fortet". Gunde hade kunnat gasta sig hes med skynda skynda, vi hade ändå metodiskt jobbat oss igenom hindrena och kommit ut med en nyckel. Nu kom vi ut med en ickefungerande motor.
 
 
 
Nästa bragd jag vill dela med mig om är omhändertagandet av den igår hopkokade polkagriskolan.
Brukar inte lyckas med att koka kola så det här momentet med att förpacka godsakerna har jag näst intill aldrig gjort (brukar få slänga allt).
Är stolt som en höna faktiskt att jag dels lyckats få till ätbar kola och dels celofanpaketerat varenda liten bit.
 
 
 
En bra dag med andra ord i denna allt mindre snöiga del av landet.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jajamensan, jag summerar dagen som gått genom att skriva dagbok. Det har jag gjort jättelänge. Tror jag började skriva när jag var 14 år.
Vilka fina kolor du gjort! En gång, en jul gjorde Lotta och jag polkagrisar. Jag kan lova att vi ALDRIG gör om det. Ha det nu så fint. KRAM kusin P

Mina Gröna Tankar sa...

Snygga kolor! Synd att vi bor så långt ifrån, annars hade vi kommit över och provsmakat! Här har vi också spenderat söndagen med julgodistillverkning. Med hela släkten!!!

På jobbet summerar vi alltid dagen i " Dagens bästa". Svaret ska komma snabbt som attan utan betänketid annars räknas det inte.

Marina sa...

Inte mycket snö här heller längre men det har blivit lite kallare igen ändå.
Skönt när man betat av det man dragit sig för ett tag.

Kram