lördag 3 november 2012

Jobb

Nu är det snart färdigjobbat för säsongen i trädgården
men
det är en hel del kvar trots allt.
På baksidan är det två projekt kvar (minst).
 
Klippa ner silveraxstänglarna i kompostvänliga bitar.
 
 
 
"Riva" ner Summer snow-riset.
 
 
 
Jag klipper ner en hel del nu på hösten för jag tycker det ger mer trädgårdsglädje, och tid, på våren. Då har i alla fall jag fullt upp med annat än att klippa ner vinterståndare.
 
Så idag när jag hade två underbara timmar på baksidan fanns det massor av små glädjeämnen i allt det grå och störtskursregnandet.
 
Tusenskönor är bland det enklaste och vackraste som finns.
De är både sist och först ut.
 
 
 
Magnoliaknopparnas ylleluvor är nästan lika underbara som kalvöron, mjuka som det finaste sammet.
 
 
 
När sen ögonen kom att söka sig till fulhörnet insåg jag att det lär bli jul innan allt är fixat.
Hujedamej vilket stök!
 
 
 
 
 
Här finns att bita i...


1 kommentar:

Marina sa...

Har också varit ute idag ett tag. Jag klippte ner hallonen. För övrigt så klipper jag inte ner så värst mycket nu på hösten. Allt är inburet tror jag.
VI får väl se hur länge det dröjer innan det blir vinter, om det blir vinter.

Kram