måndag 19 november 2012

Intet nytt

I cykelcarporten är det fortfarande höst.
 
 
 
 
 
Men det ska väl "hjulas" till även här
ska bara samla tankarna och idéerna och känna eftervad som är möjligt.
 
 
 
Det är ett blåshål så pyntet bör vara av den lite tyngre sorten.
 
 
 
Nån form av ljusslinga. Ser den framför mig liggandes i mossa så det blir som små älvbloss.
 
 
 
Kanske en liten gran...
och lite elefantgrässtjärnor
 
 
 
Idéer är det inte brist på men tankarna behöver vara lite mer klara innan jag sätter igång för nu är det för kallt för att stå där ute och fundera.
Imorse var det visst halt på vägarna, men det märkte jag inte för än jag kommit nästan ända fram till jobbet. Så nu kanske det är dags att hälla ut vattnet ur vattenspeglarna jag har här och där. Metallbaljor tenderar att bli runda i bottnen när det fryser.
 


2 kommentarer:

Mina Gröna Tankar sa...

Hallå och stopp, stopp, stopp! Det ÄR fortfarande höst i resten av världen också (inte bara i cykelskjulet!) Luuuugn och besinning med julpyntet, Anna!

Anonym sa...

Ha ha ha, hjulas till:-) nu fick du till det!
Tack för att du påminde mig om att tippa ut allt vatten ur de metallbaljor som nu är överfulla av regnvatten. Ska ta tag i detta snarast.
Ha en skön vecka! Kusinkramar från P