tisdag 30 oktober 2012

Mystiskt

Håller med om att det är väl tidigt
men
jag börjar känna en dragning åt julhållet.
 
 
 
Härom kvällen längtade jag efter glögg.
Har börjat smygpyssla lite
(näe inga röda tomtar utan mer dämpat naturligt stjärnpyssel som jag kommer att visa längre fram).
Tittat i julmattidningar och tänkt att "det" vill jag ha på julbordet.
Fick fixat en adventsstake här förleden och är sugen på att göra ytterligare en i en annan modell.
Julmusten är avsmakad (aja baja).
 
 
 
Det här känns faktiskt lite läskigt, det är inte ens november!
 
 
 
Har en teori om att nu när natten kommer så tidigt så har väl den där tallkottskörteln (eller vad den heter) fått fnatt i min skalle och så ställs det mesta på ändan.
 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det gött när man börjar känna lite julpirr i kroppen.
Jag har oxå börjat lite smått att kolla in vad jag vill baka, laga och pyssla till jul. Skall gå och plocka mossa snart och lägga på ett säkert ställe om snön skulle komma. Skall se ut en julgran så småningom. Hemma i Vanered hittar jag nog en liten "Kalle Anka gran".
Ha det fint:-) Kusinkram P

Tant Otteskrufv sa...

Men du bräcker inte en bekant till mig vars familj firar "jul i juli" 24/7, med lussebröd, pepparkakor, glögg, pynt och klappar :)