torsdag 18 oktober 2012

Glöd

 
 
Trädgården har tagit fram rougeborsten och målat kinderna.
 
 
 
Fastän det mest regnar och är grått
så blir jag glad och lycklig i hjärtat av alla röda nyanser.
 
 
 
Orangerött, blårött, ljusrött, brunrött, mörkrött...
 
 
 
På några ställen har jag strött ut artificiella röda utrop för att lysa upp där det är som mörkast.
 
 
 
Den japanska lönnen på framsidan är djuuupt röd,
ett varmt välkomnande.
 
 
 
Snart hittar fåglarna Rosa Helenas nypon.
 
 
 
Jag får lite julkänsla i sinnet
och trot om ni vill men jag har redan gjort en enkel adventsljusstake,
men det visar jag senare.
 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara bilder! Helt otroligt att moder natur kan skapa dessa färgklickar. Alla lika vackra. Nice Petra

Anonym sa...

Vilka underbara bilder! Helt otroligt att moder natur kan skapa dessa färgklickar. Alla lika vackra. Nice Petra