söndag 10 juni 2012

Torka?

Nu är det ruskväder igen.



I fredags när det var student här i stan började regnandet strax efter det att alla mössbeprydda sprungit ut.
Som det regnade.
När jag simmat och skulle bege mig hem så var regnmolnen öppna på vid gavel. Var nästan blötare när jag kom hem än när jag plaskade omkring i bassängen.



Sen igår vart det fint igen.
Rensade ogräs i bikinitopp och satt en liten stund i solen på terrassen.

Hela dagen idag har regnet mest kommit och gått. Långkalsonger, regnbyxor, fleecetröja, windbreaker och regnkeps har varit munderingen i trädgården. Inte alls snyggt och bekvämt.

Jaha, väderprat, det är sånt man håller på med när man inte har något vettigare att säg...
precis så är det, inspirationstorka.



1 kommentar:

Mina Gröna Tankar sa...

Nä, väderprat är sådant som kommer med åldern...vi är där nu, Anna.

Tusentackingen för din överraskning idag. Sitter i "orangeriet" ;)))) och myser med ljus och läser och inspireras, lycka är en ny tidning.....