måndag 25 juni 2012

Lite av varje

Ibland förvånas jag.
Som när Caspian bad om att få menyn upphängd igen.
"Och då menar jag inte bara en dag. Alla dagar ska få vara med!"
Jaha, jag som tänkt ta sommarlov och hitta på sådär lite när andan faller på.
Så upp med lapparna på väggen och på med matplaneringshjärnan.



På tal om mat så har jag nu i två dagar gått och lyssnat ikapp på "Meny".
Programmet om barn och mat och programmet med mat för hjärnan har varit i öronen idag.
Kanon!
Det blev lite matprat med mina och grannens barn vid middagsbordet ikväll.



Nu nått helt annat.
Höll på att bli påkörd idag på promenaden hem från jobbet.
När jag stannade och blängde på han som körde och skrek:
"Lägg ifrån dig mobilen när du kör bil!"
Fick jag fingret och arga ögat.
Det var antagligen mitt fel att jag gick på övergångsstället precis när han gasade på i rondellen.
Det finns namn för såna som han...
och det var tur att han inte stannade och gick ur bilen, då hade han åkt på en propp. Så jäkla besinningslöst arg och rädd blev jag.
Min uppmaning till er alla som läser detta är:
Prata eller sms:a ALDRIG när du kör bil (eller cyklar för den delen heller).
Har så många gånger sett nästanolyckor där förare pratar i telefon samtidigt som man kör. Läskigt var det med busschauffören som körde skolbussen och babblade med någon i luren.

Här skulle det väl egentligen varit en bild på en kaktus men det taggigaste jag har i trädgården är "Finlands vita ros" (morfarrosen)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, åååh visst är den fin "morfarrosen". KRAM kusin P:-)