lördag 23 juni 2012

Bukettdags

Älskar att plocka in blommor och sätta pricken över i:et.

En lite spretig midsommarbukett fick det bli på köksbordet.





Jättevallmons frökapslar ihop med prästkrage och
blommor och blad av en ruta vars namn jag inte vet.





Den gamla emaljkaffekannan är ett fynd från mammas och pappas vind.

Vilken lugn dag det har varit idag.
Semesterförkylning (snyter och hostar galet mycket) och lite trött midsommaraftonshuvud har gjort att jag mest dragit runt och flyttat krukor och rensat lite ogräs. Tittat i Tareq Taylors kokbok och lyssnat på gamla program av "Meny". Det gav mig inspiration att hitta på en rabarberkaka som vi ska ha till kvällsfikan. Om den är god ska jag plita ner receptet (det jag nu minns, allt gick på en höft).


1 kommentar:

Lyckans lilla hus sa...

Har hittat hit på kringelkrokiga vägar och finner en varm blogg med härliga foton och tankar. Återvänder mer än gärna tror jag bestämt ;). Ha det fint! // Marie