tisdag 10 april 2012

Full karutta

Har gjort ett tråååkigt, men nödvändigt, jobb idag.
Packat, kuverterat ca 2200 broschyrer, nu är det ca 200 kvar att göra imorgon.
Ombytligt arbete; ena veckan härliga shower, nästa vecka broschyrutskick, sen är det faktureringar, löner osv.



Mitt i allt denna mindre roliga arbetsuppgift stod jag och lyssnade på podradio. Hade laddat ner en massa "Meny" och banne mig då blev det monotona bara nått jag gjorde så där av bara farten när jag ändå lyssnade på Fia Gulliksson och hennes gäster.



Nu sitter jag här nytränad efter två veckors tråkigt uppehåll.
"Träna inte med infektion och feber i kroppen".
Så säger jag till andra men att det skulle gälla mig själv ignorerade jag.
En får skylla sig själv och så ska jag vara glad att det inte blev värre än det blev
(det kan gå på tok nått alldeles faktiskt).



Ute regnar det och regnar det.
Nu behövs det ju nederbörd så att det liksom bara kan explodera när värmen kommer.
Hoppas det smäller till i helgen!



1 kommentar:

Anna sa...

Solen kom fram lite i eftermiddags, vinden hade mojnat och fåglarna kvittrade, snart, snart!!

Härligt när tiden bara rullar på och jobbet flyter trots det monotona inslaget.

Ps. Huset känns bara så bra. Ds.

Kram
Anna