onsdag 7 mars 2012

Feel good

Kramen med pappa är veckans absolutaste största ögonblick!

Min pappa lever och mår bra!
Glädjetårar, anspänningsgråt och kärlek till läkarvetenskapen.



I lördags var det rejäl kris och total inre panik.
Mamma ringde mitt i jeansshoppingen och meddelade att pappa och hon var på väg med ambulans till Halmstad sjukhus.
Eftersom jag var i Halmstad på stan med min syster slängde vi oss i bilen och for för att möta upp vid akuten.
Fideli som också följt med för att handla tillsammans med kompisar fick gå några extra oroliga varv i affärerna.

Pappa med misstänkt hjärtinfarkt kom och när proverna tagits rusade Lena (älskade syster som jobbar på lab) för att analysera blodet.



Pappa las in på övervakning och mamma, Fideli, Bobbo och jag körde hem.
Det har varit fyra ovissa, otäcka dagar för oss alla.

Det konstaterades vara en infarkt och igår ballongsprängde läkarna kärl i hjärtat, satte in microskopiska nät och rensade upp.

Nu är han hemma igen min allra bästaste pappa.
Jag är extremt nöjd med vart en del av mina skattepengar investerats i, det här ingreppet är rejält kostsamt och i många andra länder får man själv betala för att få överleva. 



2 kommentarer:

Marina sa...

Helt underbart när sjukvården funkar. Härligt att det verkar ordna sig för din pappa.

Kram

Mari sa...

Gott att pappa din mår bättre Anna!
kram till dig!