söndag 15 januari 2012

Tulpanens dag

En lång promenad med älsklingshunden resulterade i en härlig bukett tulpaner.
Ljusrosa och dimgrålila
precis de färger jag skulle vilja fylla hela huset med,
som mjuka små tassande steg mot våren.




Efter lunch satte jag igång med min blombänk.
Hur roligt som helst att äntligen ha realiserat en tanke
men...
Jag hade gjort en så fin ritning med mått och allt.
Jag hade räknat rätt men skrivit fel i kapnotan.
Gaaah!
Det blev till att ringa pappa.
Det ska gå att ordna eftersom jag gjort fel på rätt håll så att säga,
skrivit ett längre mått än det skulle vara så det är till att såga av bitar.
Det är de underbara nissarna som hjälper mig med detta.
Lillenisse och Långenisse
det vill säga pappa och hans "gamla" kollega och gode vän.



Det var när jag på prov skruvat ihop bänken jag upptäckte felet
men jag tror att den kommer att bli fin när den blir klar.
Kanske ber jag nissarna såga till material till ytterligare en bänk nu när jag ändå är igång.




2 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Fint med tulpaner men det blev inga här för jag har för mycket annat just nu. Men tulpanens tid kommer även för mig.
Ha det gott
Annika

Marina sa...

Underbara tulpaner!

Så spännande det låter med "snickeriet".

Kram!