onsdag 4 januari 2012

Krispigt och grisker

Årets första, för mig, tulpaner har flyttat in
och jag älskar dem.



Jag koncentrerar mig.
Jag fokuserar.
Jag övertalar mig själv till att behålla lugnet.



Inom mig bor just nu denna känsla...



Har precis försökt få till en komplicerad chokladkreation till morgondagens fest.
Det blev antagligen inte så som det skulle.

Men tack vare tulpanernas
(hrm, tror egentligen inte på detta själv)
rofyllda inverkan så överraskade jag både maken och mig själv med att genomföra misslyckandet utan utbrott, svordomar och sop-påse-galenskap.

Just när det gäller bakverk och desserter älskar jag utmaningar
men
jag vill så in i vassen att det ska lyckas.

Förmodligen kommer det att bli supergott fastän det ser extremt annorlunda ut i jämförelse till receptbilden.
Kanske kan jag visa bilder imorgon, men bara kanske.




2 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Hej Anna!
Kul att du tittade in. Härligt med tulpantider tycker jag.
Ja du förstår vad det var roligt att göra det jobbet.
Ha det gott
Annika

Marina sa...

Äntligen har jag också tulpaner hemma. Nu ska de bara slå ut lite så ska jag fota mera.

Kram!