söndag 8 januari 2012

Abstinens

Efter att ha varit ute och trädgårdspysslat i fredags smög det på mig en viss abstinens.
 Så vad göra?

Ta hand om de som bo inne:



Alla har fått välbehövliga duschar.

Prata med de som bo i förrådet:



Än så länge lever allt!

Göra sticklingar:





Myrsine och Myrten blev ansade efter duschningen och så passade jag på att ta sticklingar.
Har aldrig gjort det förr så det ska bli spännande, det kostar ju inget.

Titta på förbjuden frukt:



Upptäckte att det var åtminstone nio fröpåsar jag måste (okej då, vill) köpa.

Jaha, så avslutade vi kvällen och helgen med årets första:



Hade bakorgie igår och gjorde bland annat släta bullar.
Mandelmassa gjorde jag till nyår men allt gick inte åt och maken lyxade till sig med en irish coffee igår kväll så då vispade han grädde och det fanns över.
Tjipptjopp varsin semla (min är den utan läskig grädde).

2 kommentarer:

Marina sa...

Härligt med lite "grönarbete". Skulle också vilja.

Semlor har vi inte gjort ännu men det kommer.

Kram!

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Har gjort som du - tagit lite sticklingar. Nog känner jag abstinens alltid :-)

Ha det gott
Birgitta