torsdag 29 december 2011

Vardagligt och värdefullt

Ett stort tack till lite som vi tar för givet men som egentligen inte är det och i alla fall absolut inte för alla.

1. Tack Sveriges Radio för att det går att lyssna på program via datorn/mobilen när jag själv kan, vill och hinner. Har lyssnat på några "Vinter" på P1 nu och bäst hittills är Mia Skäringers program.



2. Tack Eva, du fantastiska frisör, för att du befriat mig från "yllemössan". Har väldigt kort hår och lider när det blir för långt och mycket. Att då få sätta sig i stolen och bli omhändertagen av Eva är en nära-paradiset-upplevelse.

(Har funderat fler än en gång på att raka av mig allt hår men har fått höra att kvinnor utan hår ser sjuka ut!? Knepigt när skalliga män inte är ögonbrynshöjare så här snart 2012 i jämställdhetens Sverige.)



3. Tack för att kaffe ofast har en uppiggande verkan. Tröttheten slog till igår efter jobbet och höll i sig till lunch idag. Försova mig hade varit enkelt... En kopp svart glädjegift halv elva idag satt som en smäck kan jag lova.

Nu har jag semester imorgon
och jag har redan påbörjat lite fix till nyårsmenyn...




Inga kommentarer: