onsdag 30 november 2011

Friskförklarad

i alla fall i några timmar...

"When you clap your hands and make noise, you give us energy and you heal us"
Så sa den sydafrikanska körledaren  i Starforlife-gruppen till oss igår kväll.
Hon bad oss också att bli sydafrikanska i sinnet och känna värmen.
Det lyckades vi också med en bit in i konserten,
mot slutet gungade hela Halmstad Teater.

Jag, och säkert 599 andra, hade förmånen att få vara publik
och Fideli hade lyckan att, tillsammans med ca 150 andra ungdomar,
få stå på scen och sjunga, gunga och uppleva.

Nästa gång det regnar ska jag tänka:
"Rain is a blessing"
Jag ska komma ihåg ljudet av vatten, regn och åska som körerna framkallade.

Nästa gång jag känner mig lite hängig i hullet ska jag tänka på vad hon (ledaren) sa:
"I´m a big woman, God toke time making me"

Ett underbart lyckopiller
och fasen vad musik, sångglädje, rytmer, själ och hjärta "healar".


Inga kommentarer: