lördag 29 oktober 2011

Party hela dagen

Vilka underbara kids det finns!
Sju barn som samarbetade och gjorde uppdrag med full koncentration.
Tänk att lägga ett pussel på 64 bitar ihop, alla sju!
Jag är imponerad.



Äntligen kunde vi få ihop ett 7-årskalas för Caspian.

Temat var "Fångarna på fortet".
Två lag som tävlade ihop.
Fyra rum med utmaningar som ledde fram till en nyckel.
Fem stationer med teamwork av alla sju gav ord som sedan ledde fram till lösenordet
och som slutkläm blev till att låsa upp hänglås för att nå fram till godispåsarna.

Att stoppa ner handen i hinkar kan vara väl så läskigt när man är 6-7 år,
även om det i hinkarna bara fanns; strumpor, klädnypor, stenkulor och kottar.



Det var till att ha tungan rätt i munnen för att ratta den radiostyrdabilen så att stavarna rasade.



Kanonungar!

Nu blir det hämtmat och sedan drar jag och Magnus till Stålboms på koncert.
Nostalgi att få höra Magnus Lindberg, det var någon gång i början på 80-talet senast jag såg honom live på härliga Club Herman (makens gamla disco).


3 kommentarer:

Marina sa...

Blir alltid imponerad av personer som kan och vill ordna kalas sådär. Det var verkligen inte min grej!

Kram!

Mari sa...

Vilket kalas nästan så man skulle varit sju år själv för att få vara med!
Jg ska lägga temat på minnet för framtida utmaningar än så länge håller vi nog oss till lite tårta och duplobygge på golvet.

Hoppas er kväll blev finfin
Kram Mari

Anna sa...

Anlitar dig för Junis nästa kalas, jag är helt kass på sådant.

Kram
Anna