lördag 27 augusti 2011

Sydligast

Lunch var planen.
Egentligen borde ingen av oss vara hungrig med tanke på all mat vi smaskade i oss på lördag kvällen
men visst sög det lite i magen i alla fall.

Vi följde väg 9 ut med kusten och det var ett bra val.
Rätt som det var vart allt bara så bedårande vackert.
STANNA BILEN!



Annette och jag rusade ut och tog kort till höger och vänster.



Överallt växte det honungsfacelia.




Undrar om det är så här det känns att åka i Provance bland lavendelfälten?

Nu var vi ju inte så långt ifrån Sveriges ena ände
så vi svängde vänster vid glasskiosken och rätt som det var kunde jag balansera allra längst söder ut möjligt av vårt avlånga land.



Här åt vi lunch och fikade i ett huj
sen bar det av hem.
Vännerna somnade i baksätet
men det kortet tänker jag hålla på ett tag till...

2 kommentarer:

Marina sa...

Längs väg nio är det vackert. Du har ju semestrat inte så värst långt från där jag bor!

Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Så vackert! Vad är det för blomma? Så mycket fint du har visat här på bloggen och som jag har missat. Härlig utflykt igår. Här kan man säga att regnet bara ÖSTE ner så vi höll oss inomhus hela dagen :)

Kram Jenny