måndag 6 juni 2011

Värdera

Har varit bloggfrånvarande drygt en vecka eftersom jag varit "tvungen" att prioritera stenhårt.
Med förkylning, massor på jobbet och annat "mycket nu"
kände jag att bloggandet fick stå tillbaka.

 
Fick fokusera på att andas ut några minuter i trädgården på kvällarna och sen kvickt ner i sänghalmen för att orka stå upp morgonen därpå.


 
Men efter en heldag med Vresrosorna i norra Skåne på "Trädgårdsrundan" fick jag kraft
(men snuva, halsont och örsprång ger sig inte).
Jösses vad mycket fint, och tyvärr en del förvuxet rafs, vi finurlade omkring i.
Idéer till tusen!

I den sista trädgården vi var i, Ann Richardssons i Höganäs, kändes allt så gott.
När vi klev in genom grinden var det bara rätt stämning, rätt känsla, rätt underbart.
Vi var överens alla att denna var picken över i:et.
Vi utnämnde trädgården till vår "Trädgårdstoppen".
Vi sa det till Ann som blev glad.

Den välkomnande och omfamnande feelingen vill jag uppnå hos mig.
En sporre till att trädgårdera ännu mer.
Jag ska så fort jag kan gå och köpa en limefärgad humle.
(Märker att bilduppladdning och layouten är svårt igen i Blogger.
Trist, det är sånt här evigt strul som gör att jag funderar på att sluta blogga)

1 kommentar:

Marina sa...

Så fina blommor! Jag och en trädgårdskompis valde att åka till Österlen istället men det var fint där också.

Ha det bra och stressa ner!
Kram!