måndag 23 maj 2011

Regnhelg

Nu behöver jag en helg med regn
så mycket ösregn så att jag "måste" hålla mig under tak.

Hur blir det så här?



Ser mig själv som en ordningsmänniska
men det känns som ljug faktiskt.

Återigen är klädkammaren, förrådet och cykelhörnan i tre röror.
Det stjäl energi och tynger mig ofantligt.



Utrymmena är för små för allt som behöver få plats.
Har försökt med flera olika lagringsmodeller men inte hittat rätt än.
Det borde vara lika lätt att ta fram en pryl som att stuva in den igen.

För mycket grejer...
borde göra oss av med massor.
Men julsaker, påskpynt, vinterkläder, extra säng, krukor, tråg, odlingsväv
tar ofantlig plats.



2 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Nej det där är inte roligt - jag känner igen det så väl. Kanske inte just röran men ångesten över någonting man vet VÄL att man borde göra. Jag hoppas att du finner inspiration att ta tag i det. Det kommer ju kännas så härligt efteråt! Ungefär som jag säger till mig själv när vi pratar om jogging... :)

kram J

Marina sa...

Lagom väder av alla slag är bäst tycker jag. Jag vill ha regn o ruskdagar då och då så jag hinner baka bröd, städa och fixa här inne.

Kram!