måndag 9 maj 2011

Oh!

Vill bara ut så att jag kan
ta in.

Ta in all lycklig energi som växer så det syns.

Nu blir det mycket bilder...

Tovsippan mötte mig i häcken när jag skulle svänga in på uppfarten.



Trädpionen (eller heter buskpion) stoltserar med en knopp i år.



Men bladen är helt fantastiska de också.



Denna tulpanknoppen har en lilarosa mun ser det ut som.



Backsippan (oxöron sa alltid mormor) har fröställningar som är minst lika härliga som själva blomman.



Aurikeln blommar med ett litet puder puffat över sig.



Blåsippans nya blad är ljuuusgröna och sköna.



Violen har fått sina fräknar.



Kobrakallan är lite mallig känns det som.
Med all rätta, för den är så speciell.



Lunddockan har sina knoppar i bladkjolen.
Denna växt vill jag ska tivas och bre ut sig.
Får läsa på lite och fjäska tror jag bestämt.



Saxifragan "Peter Pan" är oemotståndlig. Först lite djupare rosa och nu snart så ljus att den är vit.



Vill inte gå in!

2 kommentarer:

Mina Gröna Tankar sa...

Vilken fräck liten tova....;-))

Marina sa...

Vill inte heller gå in men till slut måste man ju.

Kram!