måndag 25 april 2011

Mmm...

Hoppas att alla kunnat njuta denna påsk.
Superlativen räcker inte till när det gäller vädret, vännerna, maten och allt annat som varit härligt.

Min påsk började här:



i en vitsippsbacke strax söder om Horred där mamma och jag hade picknick i onsdags.
Vi tog en tripp till Serholts outlet efter lunchen och när vi drog hemåt stannade vi och drack medhavd kaffekorg.
Hur mysigt som helst.

Caspian fick samtidigt rå om morfar alldeles själv.
De mös också fast på ett helt annat sätt liksom.
Den årliga vårmarknaden i Falkenberg fick sig ett besök och sen fikade de på Stålboms.



Sen har påsken fortsatt i ett underbart tempo med massor av
solvarm luft
vänner
trädgårdspyssel
mat
hundpromenader
och avslutningsvis kobajs.

I förmiddags tog vi oss till ett ställe en bit utanför Torup och hämtade gödsel hos min ena kusins hyresvärd.
Det blev ett rejält lass med odörrik skit som ska myllas ner i trädgårdslanden.
Jag tror att vi kommer ha en djungel här till sensommaren
i alla fall om man ska gå på att kraften i lukten är lika med kraften i själva dyngan.

Nu skulle jag nog behöva lite semester och vila upp mig...

1 kommentar:

Marina sa...

Nog har påsken varit underbar, helt fantastisk.

Härligt med picknick i vitsippsbacken.

Kram!