onsdag 27 april 2011

Måste

Brukar stoltsera med att jag inga måsten har,
men det är en sanning med modifikation.
Ikväll hade jag en stund då jag måstade.
Jag måste börja träna!
Så i måndags kväll och nu ikväll började jag cykla efter ett påtvingat långt uppehåll sedan januari.


Kobrakalla spränger fram med enorm kraft. En riktig förebild.

Det är ett måste för jag vill träna
alltså snart, nästa vecka, har måstet redan blivit ett vill.



Sen måste jag erkänna en sak:
Jag älskar denna tiden vi är i just nu!


Svavelsippan är så undebar men svårfotad.

Det är så vackert överallt, så vackert att det nästan är overkligt tycker jag i år.
Det verkar som allt blir vackrare för varje år som går
åldersrelaterat skulle jag tro
HURRA för att bli äldre!



Imorgon tar jag kameran med mig till jobbet.
Planen är att hinna ut i parken på lunchen för att fota lite.
Jag tror att det är extra vackert imorgon för nu ikväll kom det ett livsgivande vårregn.



Är det någon som vet varför växten heter ormöga?
Har aldrig sett en orm med såna här ögon.

Förresten:
Är det någon som har ett bra knep att göra rent ugnsgaller på?

3 kommentarer:

Mina Gröna Tankar sa...

Det var värst med undringar du hade i kväll. Ugnsgaller rengör jag med Svinto men det finns bergis mycket bättre tips med bakpulver och syraattacker som riktiga husmödrar kan tipsa om....Ormöga, tja, säkert var det att Linnè blev lurad på nåt vis av en blåögd blondin, därav namnet. Nog med mina visa svar. Tror du slog huvudet på spiken där med ålersrelaterad syn på naturens skönhet...

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Kobrakallorna börjar visa sig här också. Fulsnygga skönheter.
Ha det gott
Birgitta

Marina sa...

Nja, ugnsgaller brukar jag gnugga med svinto, det funkar bäst enligt mig.

Träna behöver jag också. Rygg och höfter funkar bättre då. Jag springer och går på Zumba men springandet är jobbigt.

Kämpa på!
Kram!