fredag 8 april 2011

Hopp

I varje knopp finns kraften och viljan att livet ska fortsätta.
De inger en sån glädje och ett sånt hopp.



Visst är det häftigt och mäktigt.



Häromdagen när jag stod på jobbet hörde jag motorsågen dra igång.
Tittade ut i parken och där i kastanjen bredvid mitt fönster klängde två män.



Ah!
Vad gör ni?

De snyggade till och beskar det gigantiska trädet.
Trädet som jag minns sen jag var liten.
Trädet som kompisen Cecilia plockade kastanjer under.
Kastanjer hon la i fickorna på sin mörkgröna kappa med pellerinkrage.



Hann sno åt mig lite kvistar innan allt kördes iväg.

Oj vad det har blåst.
Det är verkligen våren som dundrat in.
Snart är det nog så varmt så vi kan gå på stranden och plocka blåmusslor.



Det finns inga vackrare blå toner än de på musselskalen.

Inga kommentarer: