torsdag 3 mars 2011

Vitaminboost

Det fick bli "übernyttigt" till middag igår.
Broccolisoppa och knäckebröd med riven morot.



Fräs en finhackad gul lök i smör.
Häll på 6 dl vatten.
Lägg i ca 400 g nerdelad broccoli.
Låt koka 15-20 min eller tills broccolin är mjuk.
Mixa
 I med 1 dl creme fraiche, rivet skal av en citron, några skvättar olja.
Krydda med salt och peppar.
Servera med rostade pumpafrön och lite färsk timjan.



Mig hjälpte det så idag har jag bara behövt sova en liten stund mitt på dagen.
Värre har det blivit med stackars lilltass Caspian.
Han har rejält med feber och ont i huvudet.
Imorgon går jag till jobbet och killarna i familjen stannar hemma.

3 kommentarer:

Mina Gröna Tankar sa...

Krya på dej!

Mina Gröna Tankar sa...

Krya på ER menar jag naturligtvis!!!

Hans Törngren sa...

Jag skulle nog testa annat matnyttigt än det som du beskriver för att bli bra....