onsdag 23 februari 2011

Sömnlös & bokrea

Att en artikel i en trädgårdstidning kan ställa till
med så många viktiga tankar
att natten nästan blev utan sömn.

Läste ju inte ens, bara ögnade snabbt igenom bilderna, var ju så himla trött.
Ha, ha, trött!?

Puts väck
här gick hjärnan igång.
Jag är en bild- och känslomänniska.
När nu detta kombineras blir det explosion i kreatvitetscentrat.



Rita, skriva, allt på en gång, nej ta det lugnt med en sak i taget...
Det är fortfarande vinter!
Vad kan jag göra nu?
Massor med förberedelser så som bygga, snickra, måla

Hittade tre måste-ha-böcker på bokrean.
Trädgårdsböcker med mer inspiration...

2 kommentarer:

Marina sa...

Det är en härlig känsla när "de grå" sätter i gång. Men visst, sömnlös är ju itne så kul att bli.

Sitter här och läser bloggar, skriver lite själv, tittar på skidor och planerar lite för kommande säsong. Just det, jag skulle ju så blomstertobak idag. Har jag glömt!

Kram!

Mina Gröna Tankar sa...

hrm....gick till bokhandeln vår igår för att köpa Refugium och Drömmen om ett orangeri (vilken jag lånade på biblioteket i förrgår...) men NÅGON hade visst köpt sista exemplaren dagen innan......