onsdag 9 februari 2011

Nyårslöfte kom på skam

Ett av mina löften till mig själv var att börja läsa böcker igen.
På semestern läste jag två mycket bra böcker,
en av Björn Ranelid och en trädgårdsbok.
Underbart kände jag, det här ska jag fortsätta med under 2011.



Nu har det snart gått en och en halv månad och jag har inte vänt ett enda blad...
Näe, jag har lagt mig till med en för mig väldigt konstig "vana".
Jag sitter i sängen och tittar på tv4 play på datorn.
Programmet är "Halv åtta hos mig".

Vad säger Magnus?
Inget han jobbar natt för tillfället.

Vet inte vad som flugit i mig.
Tv har varit, och är egentligen, förbjudet i sängkammaren och i köket.
I sovrummet sover man avkopplat i lugn och ro.
I köket lagar man mat och äter tillsammans under trevligt samtal.
Japp!
Så då kan till och med jag undra vad jag håller på med.
Tur att det bara är två jobbnätter kvar, det får bli ändring här på torpet.

1 kommentar:

Marina sa...

I sovrummet läser jag några sidor varje kväll och i tv-rummet har jag gärna datorn i knäet. Är inte så många tv-program som tilltalar mig.

Kram!