lördag 5 februari 2011

Köksan

Älskar att lag mat  och baka!
Har fått stå, gå, fnula, fixa, mjöla och söla nästan hela dagen
och det har varit precis det jag velat idag.

Tänk igår kväll sa Magnus att det skulle bli dåååligt väder som idag.
Jo, ja, det började inget vidare.

Is, blött och grått överallt.
Kanon kände jag (???)





Baka och laga "Bellamat" i flera timmar,
precis det jag kände för.

Det blev precis så och till och med ännu bättre.
Solen kom och vi tog en lång promenad.
Underbar lördag alltså.

När jag sedan satte mig framför tv:n med datorn
och läste Annettes kommentar på förra inlägget blev jag bara ännu varmare i hjärteroten.

"Vi åker längs citrongula fält, längs åkrar och skogar i blom.
Nu känns det så långt borta, det som igår gjorde mig så tom.

Med solen ovanför och en svart asfalt där under.
Allt det grå har förvandlats till färgglada stunder.

Naturen spirar från en jord som varit frusen och kall.
Likaså börjar min själ att slå ut, precis som björk och tall.

Fast mörkret ibland ligger tungt, kommer ljuset alltid åter.
Det ska jag aldrig glömma, nästa gång mitt hjärta gråter."

Visst är dikten enormt vacker!

1 kommentar:

Marina sa...

Det är så härligt när man känner sig riktigt nöjd med en dag. Baka o laga gillar jag också och jag kan lätt roa mig med det länge om det är läge och väder för det.
Denna helg har jag mest tvättat och skjutsat känns det som.

Kram!