onsdag 1 december 2010

Trögt

Hörde idag på fikat att Falkenberg ligger i det snöfattigaste området nu.
Här är pyttans lite vitt på marken men
ATTANS så kallt.



Kylan gör att allt går trögt tycker jag.
Det är svårt att låsa upp dörrar.
Det går tungt att cykla.
Det är trixigt att hitta på middagsmat eftersom matfantasihjärnan frusit fast.
Det är knepigt att knyta hundbajspåsen.

För att få igång blodcirkulationen ska jag lägga mig på spikmattan när jag sova ikväll.



Fick den för ett tag sedan av en arbetskamrat som tack för kryddväxterna han fått av mig.
Hela familjen (även Bella) gillar denna taggiga present.
Jag blir alldeles dåsig och somnar när jag ligger på den.
Caspian blir alldeles lugn och njuter som bara den.
Bella satte sig på den och verkade inte bry sig det minsta om piggarna så hon gillar nog den också.

Första december idag!
Till helgen ska jag så lite frön som ska få naturlig stratifiering.
Spännande

1 kommentar:

Marina sa...

Här har vi en hel del snö och eftersom det blåser mycket så flyttar den sig helatiden tillbaka till vägarna trots att plogbilarna jobbar för fullt.

Spikmatta har jag inte provat faktiskt.

Nu blir det glögg här.
Kram!