tisdag 2 november 2010

November

Nu kommer mörkret fortare än kvickt och det är regntunga skyar allt som oftast. 



 Det är nu vi ska minnas september.



Här har november börjat bra fastän det just nu är överfallsväder.
Igår började höstlovet för eleverna i skolan och då passade Falkenbergs Kommun på att bjuda alla tillsvidareanställda på medarbetardagar (halva styrkan igår och andra halvan idag).
Det var föreläsningar om förändring.
Sista föreläsaren var Manuel Knight och han var i mitt tycke makalöst bra.
Han hade ett Sommarprogram i radion i somras och det ska jag ta och lyssna på.



Lite ledigt ska jag unna mig, torsdag och fredag ska ägnas åt mys med barnen i olika former.
Tjuvstartar imorgon kväll med filmtajm.
Torsdag drar vi åstad till Halmstad. Där blir det först vattenlek på Sannarpsbadet och sen ska vi titta till min gipsade syster.
Fredag kanske kör vi till Göteborg och går på Universeum.
Lördag funderar jag på en tripp till Sofiero. Där är det Ljusstämning sent på eftemiddagen.
Söndag blir det nog lite simträning med Caspian på Klitterbadet
(han simmade sina första 10 m helt själv i söndags).
Bara mys med andra ord, inget är tvunget utan bara vill som kanske blir av.

2 kommentarer:

Mari sa...

Tjenixen Anna
Ja nu är det höstigt minsann!
Är det den mandeldoftande clematisen på bilden?
Det är många som verkar ha varit på det där arrangemanget men de glömde nog oss mammalediga ;-)
Kram

Marina sa...

Här har vi också lov nu och resten av veckan är vi alla fyra lediga. Skönt!
Inga planer ännu, tar dagarna som de kommer. Idag har sonen haft handbollsträning hela dagen, maken jobbade och dottern ville gå med mig på stan.

Ha mysiga dagar!