torsdag 4 november 2010

Intensivt

Det är härligt tröttande att vara ledig.
Så gôtt att fylla på glädjebägaren.
Så underbart att få tillbringa tiden med de mest härliga barnen på jorden!
(Jo, de bor faktiskt hos mig)



Efter två timmar i vattnet på Sannarpsbadet var både huden och öronen som skrynkliga russin.
Var lite orolig i början hur det skulle funka med Caspian ihop med vattenrutschbanor, strömt vatten och tokmycket folk.
Men efter de två första rutschkaneåken kunde jag slappna av.
Skulle tro att han också var fisk i sitt förra liv.
Det enda han inte fick göra för mig var att kasta sig ut för 3 meters hoppet.

Som balans till förmiddagens minst sagt livliga aktivitet var vi på Halmstad bibliotek tillsammans med min syster. Hon slukar böcker, speciellt nu när ena foten är i paket, och behövde fylla på lite.
Det visade sig att det var Harry Potter dagar med högläsning ur böckerna.
Härligt tyckte lillkillen.



Halmstad bibliotek visade sig vara ett fantastiskt bygge.
Det är ganska nybyggt och det är ett aktivt kulturhus som besöks av många.
När jag väntade på Caspian satt jag på denna snygga ärtgröna bänk och vilade lånade jag en bok från hyllan.
Arto Paasilinna är en favoritförfattare och det var lite svårt att släppa boken när det var dags att gå.

1 kommentar:

Marina sa...

Här fylls det också på i glädjebägaren. Har varit i Lugnet en del idag och oj så härligt det var. Har även myst en hel del med underbara tonåringarna (visst är det finurligt fördelat - att vi alla får de bästa barnen!).
Nu jäser Ernsts goda knäckebröd och i kväll blir det ett glas rött till fläskfilén.

Läser gör jag gärna och denna veckan har jag hinnut med det ltie mer än vanligt. Känner ändå att jag skulle behöva ta tjänstledigt för att hinna läsa alla böcker jag vill.

Kram!