måndag 22 november 2010

Blomning

Hade möjlighet att fota lite blomster idag när det fanns tillräckligt med ljus.

Lilla murgrönsviolen övervintrar jag inomhus i det svalaste rummet
och nu blommar en av plantorna.



Fick tre phalanopsis(?)orkidéer av svärmor för drygt en månad sedan.
Jag planterade om dem och nu blommar en av dem.





En annan av mina favoritorkidéer blommar för fullt.
Kommer inte ihåg vad sorten heter
(har lappen nånstans men var...?)
Den är nästan svart och vit med limegröna spetsar.
Jättesnygg!



Saint paulian har egentligen aldrig legat mig så himla varmt om hjärtat
men den är bra ändå.
Har två finingar faktisk.
Den gröna heter, om jag minns rätt, Emerald green.
Den andra är en vanlig vit.





För övrigt så är läget bättre än igår.
Svullnaden utvändigt i ansiktet har gått ner lite men inne i näsa och mun är det trångt, så att säga.
Jag har blivit mer färgsprakande
men jag ska nog orka gå och jobba imorgon.

1 kommentar:

Mina Gröna Tankar sa...

Bevis på att du är en färgsprakande person! Tack för festen som föregick fallet....
:-))) Trevligt och gott som vanligt!

Hette inte den där Sankt Paulian Emerald Love? Jag har lappen kvar i källaren sedan jag fick den av dig en gång. Får väl ta mig en tur ner och leta.