tisdag 26 oktober 2010

Avbrott

Dagen började med ett avbrott av den mer obehagliga sorten.
Fidelis skola hade blivit bombhotad igår kväll så dagens arbete ställdes in.

Det blir jäkligt obehagligt när det kommer så nära.
Nu har räddningstjänsten inte hittat någon bomb men det blir ändå en konstig smak i munnen.
Varför?
Vem?
Vad står ett sånt här hot för?
Är det ett rop på att bli sedd?
Är det ett galet skämt?
Är det någon som mår jäkligt illa?
Eller vad är det?



Sen ett glädjerikt avbrott.
Bästaste Annette fyller år idag!
Grattis!
Vilken härlig present hennes sambon kom med, Thailand!
Det kallar jag överraskande avbrott.



Nästa avbrott blev ett benbrott.
Min älskade syster bröt sitt vänstra ben i natt.
Nu får hon stolpa omkring med gips.



För att ändå förgylla endel elände så tycker jag att alla som kan ska bege sig till Peters konditori här i stan och köpa en ask bröst!
Då stödjer man cancerfonden på ett jäkligt härligt och gott sätt. 
Gör ett avbrott i vardagen och unna dig en sötsak.

3 kommentarer:

Mina Gröna Tankar sa...

Ja, vilken dag! Vilken födelsedag! Måste erkänna att det är den första av en herrans massa som jag börjar firandet med bombhot! Vilket erkännande va....fast det smäller ju lite högre än vanligt fyrverkeri.
:-))) Tusen tackar för uppvaktningen!! Jag fick världens finaste bok av dig, tack!

Marina sa...

Jag tänkte faktiskt på dina barb när jag läste om det på nätet idag. Tänkte att undrastro om det inte är där ni bor. Otäckt!
Här var en liknande situation i våras då en kille ringde och sa sig vara beväpnad och att han skulle skada folk på våra barns skola.

Ha det bra! Kram!

mitt gröna hjärta sa...

Hej, vad hemskt, hörde om det på radion i morse och tänkte att det ju inte är klokt, vem hotar en skola?! Hoppas att de får tag i den/de som gjort det.
Tack för dina snälla kommentarer om brudbuketten. Och du, så häftigt att gifta sig två gånger med samma man!! Jag vet inte vad mina blomkunskaper leder till, är riktigt sugen på att läsa till florist men vet inte hur det ser ut med jobb, vi får se.
Ha dte gott, kram jenny