onsdag 1 september 2010

Sång

Jag vill sjunga sensommarens lov.
Visst är det väl så att september är en övergångsmånad?
Övergång mellan sommar, sol och salta bad
och
höst, hög luft och krispiga mornar.



Det börjar forma sig tankar från intryck.
Nya planteringar
Nya möbleringar
Nya fixningar
Mycket av den ljusa årstiden ska få smälta in och så få jag se vad jag tar tag i.
Just nu känns det som:
Ja, ja det reder sig det som hinns med.



Nått som kommer att hinnas med är att fira två hjärtan i familjen.
Älskade mamma och Caspian har födelsedagar i september.
Kanske gör jag en specialtårta.



Denna kärleksörtstårta fanns som inspirationsdekoration i Slottsbutiken på Sofiero i helgen.
Helt bedårande!

1 kommentar:

Marina sa...

Jo, så är det nog, att september är en övergångsmånad.

Jag gillar alla månader på olika sätt.

Kram!