tisdag 10 augusti 2010

Planer

I höst ska jag städa.
Jag ska ta bort nedvissnat och annat skräp noggrant.



Brukar låta det mesta stå för det ska vara vackert på vintern
men
näe
inte i år.



Nu har jag blivit klok och vis, haha.
På våren är det tusen saker jag verkligen vill göra och att då städa undan förra året tar lite för mycket tid tycker jag.



Det enda jag ska spara är de höga gräsens med vippor för de tycker jag är fina på vintern.
Gräsens ska förresten förbli orörda till våren annars riskerar de att ruttna.

Det låter kanske lite kneppt att tänka på hösten nu och ännu mer knasigt att planera men av blommorna att döma så är det snart dags.



Höstanemonerna är så oändligt vackra att jag har svårt att ogilla att de sprider sig hämningslöst.
Har försökt med de vita ett antal gånger men de vill inte bo här hos mig.
Annars är de vita mindre spridningsbenägna och vitt är min favoritfärg bland blommorna.


2 kommentarer:

Marina sa...

Jag städar nästan inget på hösten. Fåglarna blir glada av "blomresterna" och växternas överlevnadsförmåga ökar om man klipper ner dem på våren istället för på hösten.
På hösten känne rjag mig oftast lite mätt o nöjd på trädgård så mig passar det bättre att städa på våren.

Tur att alla får göra som de vill!
Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Smart det där med städningen... borde jag också göra. Men jag hatar att städa lika mycket på hösten som på våren tyvärr... fast jag gillar ju blommorna så jag gör det ändå :)

Vita sådana där som du visar står på min önskelista också och vita löjtnantshjärta. Har mest blått o lila i min trädgård sedan jag flyttade in. Nu är det dags att byta ut!

Kram Jenny