måndag 9 augusti 2010

Hjälp!

Har jag en "fin" växt eller är det ett gigantiskt ogräs?



Detta är en rejäl planta av nått slag, lutar lite åt kungsljushållet men ändå känns bladen lite för smala.
Plantan är i runda slängar 35 cm i diameter.
Här hade jag tänkt plantera ett jättetåtel som jag impulsköpte förra veckan men jag vill först veta vad det är för en växt på bilden.
Om det är någon som vet så lägg en kommentar tack!

För övrigt så funkade det nästan till 100% att börja jobba idag.
Höll på att försova mig, vaknade trekvart efter det att klockan antagligen ringt.
Som tur väl är har jag ingen som står och kontollerar när jag börjar. Jag får helt enkelt jobba lite längre om jag kommer lite senare på morgonen.



Humlorna sliter verkligen nu.
Överallt surrar dessa små luddiga varelser,
här i en vit lavendel.
Jag fick rädda en som kraschlandat på uppfarten. Hon/han fick flämta lite på ett blad som jag kilade in i en rudbeckia.

Här har det varit höststämning hela dagen.
Grannarna hade varit ute och plockat svamp.
Dessa hittade Magnus förra helgen.



Visst ser det gott ut?
Personligen gillar jag taggsvamp lite bättre, får inte så ont i magen av dem.

Nu när det blir mörkare på kvällarna älskar jag att tända ljus.
Det blir en så go´ mellanstämning så här på eftersommaren innan hösten sätter in på allvar.


1 kommentar:

Marina sa...

JAg skulle gissa på ogräs, men jag är itne säker.

Ljus är så mysigt och här om dagen, när de tvar lite regigt, så passade jag på att sätta i nya värmeljus och småfixa lite.

Kram!