söndag 29 augusti 2010

Härlig dag

Efter en massa jäkt och fläkt denna vecka var det så härligt att imorse få ge sig av med gänget
Vresrosorna
till Sofieros Trädgårdsdagar.



Sammanfattat var dagen bra.
Bäst var sällskapet vill jag nog säg.
Det är en sån glädje att få prata växter och annat lite oviktigt med sex andra likasinnade.

Själva mässan var så där i år.
Vet inte om mina förväntningar var för högt ställda eller om det faktiskt var så att det var bättre förr.
Det var färre utställare, fantasin och kreativiteten var på lägre nivå än var jag varit med om tidigare.
Har varit och bevistat dessa dagar vid sex-sju tillfällen under de senaste tio åren så jag har lite att jämföra med.

Några godingar fanns det ändå.

Susanne Hübels lilla inmutade område var underbart.
Hon driver företaget Tidlösa trädgård i Harplinge.






Gillade verkligen marschallhållarna.
Ska ha ett litet snack med pappa om denna konstruktion...

Sen var Jeanettes brudsäng något jag gärna haft hemma.
Som en bakelse i flera lager tronade den på gräsmattan.



Sofiero är alltid Sofiero så att säga.
En underbar miljö och just nu blommar dahliorna i all sin prakt.



Kanske blir det ett besök nästa helg...
Det visade sig att Majas trädgård ska slås igen och när jag berättade det hemma var det en liten kille som blev ledsen.
Det blir till att åka dit och säga hej då till Maja och hennes lilla underbara del av parken.

3 kommentarer:

Mari sa...

Vackra bilder från en inspirationsrik dag
Kram
Mari

Marina sa...

Majas trädgård är ju så fin!

Jag valde en trädgårdsdag här hemma vid, Bäckaskog var jag i.

Kram!

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Gillar dina bilder. Dalior har jag aldrig tidigare tyckt om, men nu efter Sofierobesöket, har en spirande tanke dykt upp.
Ha det gott
Birgitta