fredag 27 augusti 2010

Fredag

De finns de som påstår att fredagsmys är en ganska ny företeelse.
Det tycker inte jag.
Under mina 45 år så kan jag, så länge jag minns, komma ihåg att fredagen varit en myskvällsdag.
(Det blev en konstig mening...)

Idag började vi fredagsmyset med en god middag.
Grillad lubb, ungsstekt potatis och hemodlad sallad.



Sen blev det lite plocka iordning, hänga tvätt och annat som liksom pockade på.
Snart ska jag och Caspian sätta oss och titta på "Sommar med Ernst".
Spelar in det programmet till mig och Caspian för vi vill inte missa det och myset, passar utmärkt en fredagkväll.
Caspian vill bo i sommarens Ernsthus och så vill han att Ernst ska komma och hälsa på.
Jaae, eeh, det ska nog bli folk av honom också (Caspian alltså).

Nu har den där höga klara sensommarhimlen blåst hit!



En vackert vit höstflox har fått komma in och förgylla lite.
Precis som en senblommande stjärnflocka.



På söndag blir det Sofiero med Vresrosorna!

1 kommentar:

Marina sa...

För min del var det inte fredagsmys så ofta när jag var liten. Aldrig något vi pratade om vad jag minns och mina föräldrar var ofta på eller hade fest så jag o mina bröder var ganska ofta hos mormor eller farmor på fredag och/eller lördagkvällen.
Här har vi gärna fredagsmys och det har vi haft så länge vi haft barn i alla fall och det är SÅ mysigt. I kväll var det dock kalas och dottern var inte med. Hon är på eget håll i kväll och så blir det ju av o till nu med tonåringar. Ännu mera mysigt när väl alla är hemma!

Kram!