torsdag 12 augusti 2010

Fiskelycka!



Caspians första fisk nånsin på kroken!
En liten gädda men fiskesällskapets största fisk.
Stolt som en tupp!

En del påstår att gädda är "ogott" men här gillar vi den gröna fisken. Helst gör jag gäddfärstimbal men Caspians var alldeles för liten.



Nu är jättetåtlet planterat och den blaffiga ogräsväxten, som visade sig ha en blaffkompis, är förpassat till komposten.

Med i samma kruka som gräset var en gul rudbeckia, antagligen strålrudbeckia.
Faktiskt riktigt snygg trots sin gula färg. Den nyansen är ganska mättad så den sticker inte så mycket i ögonen. Nu innan den är riktigt utslagen är den grön också.



Hu, hu imogon är det fredagen den 13:e.
Skrockfull någon?
Inte jag...men
nya skor (och gamla med för den delen) göre sig icke besvär på bordet tycker jag.

1 kommentar:

Mari sa...

Anders och jag blev tillsammans fredagen den 13:de, vi fick veta att lillan låg i magen fredagen den 13:de och hon kom ut fredagen den 13:de så jag skulle vilja kalla det en lyckans dag!

Härligt med Kaspians fiskelycka!

Kram