måndag 16 augusti 2010

Bäst i växthuset

Det är lite magiskt att vara i växthuset när det regnar.
Skulle varit i en rabatt ikväll och rensat men
lyxade till det lite och var inomhus fast ute ändå.
Bella och jag kollade, klippte och njöt (Bella kollade in allt mest hon kan ju inte klippa så bra).

Bäst var detta idag.

Amaryllis på sommarlov

Caspians cantaloupmelon den ena

Caspians cantaloupmelon den andra

Sockermelonen "Edens gem"

Salladsgurka, djungelgurka och tomater

Nya basilikasådder

Bella räknar tomaterna

Caspians meloner sådde han tidigt i våras när vi ätit en cantaloupmelon.
Jag ska i ärlighetens namn erkänna att jag tvivlade.
Han fick fram jättefina plantor och nu bär två av dem varsin frukt.
De är som 1½ tennisboll i storlek och jag klipper nu undan så mycket som möjligt för att det mesta av växtkraften ska gå till frukterna.

Mina egna sockermeloner kommer stort de med och är snart mogna för skörd.

Bella verkar vara en hund med sinne för detaljer.
Hon kollar in det mesta och har jag flyttat om, ändrat eller bytt ut något så funderar och undersöker hon mycket noggrant. Hon kanske var deckarhund typ Milou i sitt förra liv...

1 kommentar:

Mari sa...

Anna hur gör du? Har du melongröna fingrar?
Jag har också haft två olika melonsorter i växthuset, lekt humla med en pensel, haft öppet för att riktiga flygfän ska få komma in när de vill, klippt rankor. Men inte en enda melon????
Könstigt värre!
Men dina ser verkligen fina ut och Kaspians med!
Vilken vacker Amaryllis!
Kram Mari